پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ

میکرودرم ابریژن چیست و چه فوایدی دارد

آیا می دانستید امروزه بسیاری از هزینه های خانم ها و آقایان در تمامی سنین اکثرا صرف کارها و عمل های زیبایی می شود؟ از آنجا که همه به داشتن پوستی سالم و شفاف اهمیت می دهند، میکرودرم پوست و صورت یکی از جدیدترین و بهترین این روش ها می باشد. که تصمیم داریم در ادامه به طور مفصل در ارتباط با اینکه میکرودرم چیست و چه مزایا یا معایبی دارد، صحبت کنیم.

 

میکرودرم ابریژن یا میکرودرمی چیست؟

روش میکرودرم ابریژن یا میکرودرمی که به انگلیسی Microdermabrasion نامیده می شود؛ یک راه ترمیمی و کم تهاجمی است که برای احیا رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود. این کار می تواند ظاهر قسمت های آسیب دیده پوست؛ ناشی از نور خورشید، چین و چروک، خطوط ریز پیشانی یا خط خنده، لکه های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه (جای جوش)، ملاسما و سایر شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشیده و ترمیم کند.

طی این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطحی که دارای قابلیت سایندگی بوده استفاده می شود تا لایه بیرونی و ضخیم پوست را به آرامی متحول کرده و باعث جوان تر شدن آن شود.

میکرودرم ابریژن یک تکنیک متفاوت بوده که، ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با مکش اسپری می کند تا نتیجه مشابه استفاده از سطح ساینده را به دست آورد.

میکرودرم ابریژن می تواند توسط یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی در کلینیک ها انجام شود. اگرچه کیت های میکرودرم ابریژن خانگی هم وجود دارد، ولی این کیت ها به اندازه دستگاه های اختصاصی موثر نبوده و به عمق پوست نفوذ نمی کنند.

https://beautysuncenter.com/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : میکرودرم ابریژن,میکرودرم, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 300 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 2:40

آیا بواسیر با پماد آنتی هموروئید درمان می‌شود؟

پماد آنتی هموروئید اولین پیشنهاد درمانی بواسیر یا هموروئید است. این پماد می تواند در مراحل ابتدایی ایجاد بواسیر به عنوان درمانی موثر عمل نماید.

فرمولاسیون تولیدی این دارو به نحوی است که علاوه بر درمان هموروئید داخلی در درمان هموروئید خارجی نیز موثر عمل می نماید همچنین از این پماد یا شیاف آنتی هموروئید می توان برای تسکین علائم سایر اختلالات مجرای مقعدی مثل شقاق یا فیستول نیز استفاده نمود.

بیماری هموروئید یا بواسیر یکی از انواع بیماری های مقعدی است که در اثر وارد آمدن فشار بیش از اندازه به این ناحیه موجب گشاد شدن عروق آن می گردد. این بیماری به سبب ایجاد درد و خونریزی باید سریع تر درمان شود.

مزایای استفاده از پماد آنتی هموروئید

مهم ترین مزیتی که می توان برای استفاده از کرم آنتی هموروئید بیان نمود در دسترس بودن و تاثیرگذاری سریع آن برای تسکین علائم بیماری است،در واقع این پماد می تواند بواسیر هایی را که در مراحل اولیه هستند را درمان نماید.

همچنین این دارو در تسکین علائم این بیماری تاثیر گذار است و به عنوان قابض و ضد درد عمل می‌کند اما درمانی موقت است که تنها قادر است علائم بیماری را بهبود ببخشد، برخی از مزایای استفاده از پماد آنتی هموروئید به این شرح است:

  • بهبود التهاب و تورم
  • مهار کردن سوزش و خارش مقعد
  • تسکین درد
  • ترمیم بافت ها و عروق آسیب دیده ناشی از بواسیر
  • درمان خونریزی های مقعد

معایب مصرف پماد آنتی هموروئید

از معایب استفاده از این پماد بواسیر یا هموروئید این است که تنها در مراحل ابتدایی بیماری موثر بوده و در بواسیرهای پیشرفته تاثیر آنچنانی ندارد. از طرفی این بیمار تنها تاثیر موقت داشته و نمی‌تواند درمان قطعی باشد و یا به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد زیرا پماد یا شیاف آنتی هموروئید نیز مانند هر داروی دیگری با استفاده طولانی مدت دارای عوارضی نیز خواهد بود. برخی از عوارض این بیماری که البته در اثر استفاده بیشتر از حد مجاز و طولانی مدت روی میدهد، به این شرح است:

  • تورم و التهاب پوست اطراف مقعد
  • خارش و سوزش پوست
  • راش پوستی
  • واکنش های حساسیتی در پوست مقعد
  • درد
  • قرمزی پوست
  • خونریزی مقعدی

این عوارض به ندرت ایجاد میشود اما لازم است در صورت مشاهده هر یک از آنها مصرف دارو را قطع نموده، و به پزشک مراجعه نمایید.

بیمار چه زمانی مجاز به استفاده از پماد آنتی هموروئید می‌باشد؟

بیماری بواسیر از شایع ترین بیماری های مقعدی است که در حدود ۵۰ درصد از افراد برای یکبار هم که شده آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند.

یکی از راهکار های ساده درمان این بیماری استفاده از کرم آنتی هموروئید است. همان طور که ذکر کردیم این دارو تنها می تواند علائم این بیماری را بهبود ببخشد و درمانی موقتی است زیرا این پماد قابلیت درمان قطعی بواسیر را ندارد.

از طرفی تنها در مراحل ابتدایی این بیماری کاربرد داشته و در درمان بواسیر های پیشرفته موثر نخواهد بود بلکه برای درمان بواسیر های پیشرفته بایستی از درمان های موثرتری مثل درمان تهاجمی جراحی یا درمان کم تهاجمی مثل لیزر که در کمترین زمان ممکن و بدون درد و خونریزی به درمان بواسیر می پردازد، استفاده نمایید.

نکات قابل توجه در طریقه مصرف پماد آنتی هموروئید

  • خانم های باردار و مادران شیرده باید قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت نمایند.
  • میزان مصرف دارو باید مطابق نظر پزشک باشد.
  • برای استعمال پماد بواسیر می توانید از اپلیکاتور استفاده نمایید ولی لازم است آن را پس از هر بار استفاده با آب و صابون بشویید.
  • چنانچه زمان مصرف دارو را فراموش کردید در صورتی که زمان کمی گذشته بلافاصله استفاده کنید در غیر این صورت نیاز به استفاده دو برابر از دارو نمی باشد.
  • این پماد نباید بیشتر از حد مجاز استفاده شود زیرا می تواند باعث بروز عوارض گردد.
    در صورت مشاهده خونریزی مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک مشورت نمایید.
  • در صورتی که در طی یک الی دو هفته علائم این بیماری بهبود نیافت و یا تشدید شد لازم است با پزشک مشورت نمایید.
  • اگر مبتلا به بیماری های نظیر دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، اختلال تیروئید و مشکلات مربوط به مجاری ادراری هستید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • اگر در حال حاضر از داروهای دیگری نیز استفاده می کنید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • استفاده از پماد بواسیر برای کودکان ممنوع است.
  • بهتر است قبل از مصرف ناحیه ی مقعدی را با آب و صابون شستشو داده و با حوله ای نرم خشک کنید.

yun.ir/lk0zib

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : پماد هموروئید,پماد آنتی هموروئید,پماد بواسیر, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 356 تاريخ : سه شنبه 10 فروردين 1400 ساعت: 14:07

خبرنامه